SportFit 60+Functionele Circuittraining

Ben je de mooie grens van 60 jaar gepasseerd en wil je graag trainen in een kleine groep met mensen van jou eigen leeftijd? Dan is de les SportFit 60+ Functionele Circuittraining echt iets voor jou!

Het is een afwisselende training voor iedereen die ook op latere leeftijd graag actief en gezond wil blijven. Door het volgen van een speciaal programma zorgen we er samen voor dat je lichaam sterk en soepel blijft en er geen spierverlies optreedt. Je voelt je gezond en fit en ervaart hoe fijn en gezellig het is om samen te trainen.

We beginnen met een goede warming-up en eindigen met een ontspannende cooldown.

Samen werken we aan coördinatievermogen, spierkracht, balans en hoe je de flexibiliteit van jouw hele lichaam kunt verbeteren. Deze aantrekkelijke
 training van 55 minuten bestaat uit een serie aaneengeschakelde oefeningen. Bij deze groepstraining draait het om het opbouwen van kracht-stabiliteit, balanstraining en spierconditie. Hiervoor maken we gebruik van functionele training: je eigen lichaamsgewicht in combinatie met o.a. de Kettlebell, Barbell,  Resistanceband, Fitball, Medicineball, Bosu-ball, Flow-in mat, Smart band, Halters, TRX, en de Bosu Ballast-ball.  Het is namelijk belangrijk om je spieren iedere week verschillende trainingsprikkels te geven. Spieren die meer aandacht nodig hebben en jou houding en motoriek verbeteren, worden op een veilige en effectieve manier getraind.

Het is belangrijk om ook op latere leeftijd goed te kunnen bewegen tijdens uw dagelijkse bezigheden. Makkelijk opstaan uit een stoel of iets oprapen van de grond en niet buiten adem raken als je een trap oploopt. Wil je dit bereiken, dan is het essentieel om jouw lichaam functioneel te blijven trainen. Dit doen we d.m.v. samengestelde oefeningen, ook wel compound oefeningen genoemd. Dit zijn oefeningen waarmee je meerdere spiergroepen traint. Hierdoor neemt je kracht snel toe en ontwikkel je een goede stabilisatie van het gehele lichaam.

Door de kleinere groepen van maximaal 17 personen is er voldoende ruimte voor individuele aandacht. Ook deze training wordt uiteraard gegeven onder deskundige begeleiding.

Na de les kun je nog gezellig napraten onder het genot van een heerlijk vers kopje koffie of thee.

Het effect van spiertraining reikt veel verder dan een strak lichaam. Het is goed voor jouw gezondheid en welzijn. Het houd je op de lange termijn fit en vitaal. Laat je verrassen en meld je snel aan voor één gratis proefles

  • Maandag: 10.00-10.55 uur
  • Donderdag: 10.00-10.55 uur

Wat moet ik meenemen naar de training?

Een grote handdoek, indoor-gymschoenen en een flesje water.