Freestyle Step Training gevorderd

Een workout met de step is een vorm van cardiotraining met een zeer positief effect op je hart en longen. Met een goede steples kun je veel calorieën verbranden en je bepaalt je eigen intensiteit door de hoogte van de step.

Doordat je bij steppen tegen de zwaartekracht in werkt, train je je spieren. Vooral de spieren in je onderlichaam worden aan het werk gezet, maar als je op een hoger niveau stept en ook je armen meeneemt bij de passen dan blijft je bovenlichaam zeker niet achterwege. Ten slotte span je jouw core tijdens het steppen continu aan. Een win-winsituatie dus!

Choreografieën worden bij steppen opgebouwd, dus je kunt altijd bij de basis blijven als je de moeilijkere passen nog niet onder de knie hebt. Enige ervaring met de step is wenselijk, maar niet voor iedereen noodzakelijk. Onze zeer ervaren freestyle instructeurs Joke Rutjens en Nicole Timmerman zorgen ervoor dat je wordt meegenomen naar een hoger niveau.

Wat moet ik meenemen naar de training?

Goede indoor-gymschoenen met lichte schokdemping, een handdoek en voldoende water.

  • Door de kleinere groep van maximaal 17 personen is er voldoende ruimte voor individuele aandacht

Sporten is goed voor je gezondheid en welzijn. Het houd je op de lange termijn fit en vitaal. Alle trainingen worden gegeven onder deskundige begeleiding.

Zaterdag: 9.00-9.55 uur

Een proefles is gratis

Neem nu contact op voor meer informatie! Geef u nu hier op voor de Step-training