Intake en analyse

Nicole Timmerman, uw personal trainer voor realistische doelen.
Een goed intakegesprek vormt de basis voor een veilig en realistisch trainingsprogramma. Het intakeformulier geeft onder meer inzicht in uw leefstijl, eet- en beweeggedrag en medische achtergrond.  Dit is gratis en vrijblijvend.

Besluit u met mij door te willen gaan dan geeft het intakeformulier mij onder meer inzicht in uw leefstijl, eet- en beweeggedrag en medische achtergrond. Ik analyseer uw fitheid, bepaal uw lichaamstype en geef voedingsadvies. Vanuit deze gegevens stel ik uw persoonlijk trainingsprogramma op.

Als personal trainer begeleid, coach en motiveer ik u vervolgens om aan de slag te gaan. En minstens zo belangrijk: ik leer u hoe u uw trainingsprogramma zelfstandig kunt blijven voortzetten. Dit is de enige manier om succes te boeken en de gewenste doelen blijvend te verwezenlijken.

buikomtrek

Fitheid analyse

Aan de hand van de volgende fysieke testen en metingen breng ik uw fitheid in kaart.

  • Conditietest(en)
  • Bloeddrukmeting
  • Vetpercentagemeting
  • Lengte en gewicht
  • Lenigheid boven- en onderlichaam

 

Welk lichaamstype bent u?

Ieder mens is verschillend. Dat geldt ook voor de manier waarop u spiermassa ontwikkelt en vet verbrandt/vasthoudt.

De ectomorf bouwt vrij langzaam spiermassa op, heeft vaak een hoge stofwisseling en van nature een laag vetpercentage.

De endomorf is fors gebouwd en ontwikkelt in korte tijd forse spieren. Vanwege een relatief grote hoeveelheid onderhuids vet zijn de spieren echter niet goed te zien.

De mesomorf bevindt zich tussen de ectomorf en de endomorf. Dat wil zeggen: u bouwt makkelijk spiermassa op en verliest makkelijk vet.

 

Voeding voor optimale resultaten

fruitGezonde, uitgebalanceerde voeding is essentieel om sneller resultaten te verkrijgen van uw inspanningen. Helaas wordt de rol van voeding bij sportieve prestaties nog vaak onderschat. Active Personal Training focust op wat het lichaam nodig heeft om zowel uw ontwikkeling en prestaties als het herstel na inspanning te bevorderen.

Het trainingsprogramma

Samen stellen we de juiste begeleiding vast en maak ik een trainingsprogramma dat bij uw wensen en uw doelen past. Het trainingsprogramma is gevarieerd aan bewegingsvormen,  zodat het niet alleen leuk maar ook afwisselend blijft. De spieren wennen anders steeds aan dezelfde bewegingen en daardoor zult u op langere termijn minder resultaat boeken. Het is dus belangrijk om de spieren verschillende trainingsprikkels te geven. Spieren die meer aandacht nodig hebben en uw houding en motoriek verbeteren, worden op een veilige en effectieve manier getraind. Afwisseling in tempo en omvang is hierbij nodig.

Als laatste leer ik u hoe u uw trainingsprogramma zelfstandig kunt blijven voortzetten. Dit is de enige manier om succes te boeken en de gewenste doelen blijvend te verwezenlijken.

Active Personal Training maakt gebruik van conditietraining en functionele training: werken met uw eigen lichaamsgewicht, o.a. de Kettlebell, Dynaband, Fitball, Medicineball, Roops, Halters, Trx, Bosuball, Bosu Ballast, Aquabag, Ball, Speedladder (SAQ training; snelheid, flexibiliteit, beweeglijkheid).

foto (2)                  2014-11-02 Nicole Timmerman Zakelijk -16                  2014-11-02 Nicole Timmerman Zakelijk -3

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *